Békanyál. A jelek szerint a Medián még szakmai jóhírét is kockára teszi azért, hogy megtévessze a közvéleményt. Úgy értékeli, hogy Karácsony egy héttel a választások előtt mindössze egy százalékra van Tarlós Istvántól (48-47). Vagyis szerinte minden esély megvan rá, hogy győzedelmeskedjen október 13-án.
Ugyanakkor a Nézőpont utcahossznyi, tizennyolc pontos népszerűségi különbséget mér (56-38) Tarlós javára. Az adatokat azért érdemes egymás mellé tenni, mert a 2018-as parlamenti választásokon éppen a Medián volt az, amely a legjobban megközelítette a Fidesz kétharmados győzelmét, a Nézőpont pedig csak egy százalékponttal mért rosszabbat nála. A főpolgármester-jelölti választásnál azonban a Mediánnál mintha háttérbe szorultak volna a szakmai szempontok. Kevéssé valószínű ugyanis, hogy Karácsony ennyire feljött volna, hiszen a minap a zuglói korrupcióról, őt akár elásni sem rest szocikról szóló, váratlanul nyilvánosságra került hangfelvétele nem igazán népszerűséget növelő tényező. Hahn Endréhez, a Medián ügyvezető igazgatójához fűződő közeli viszonya viszont annál inkább magyarázhatja a „szoros” eredmény kialakulását. Hahn ugyanis korábban Karácsony munkáltatója volt a Mediánnál, most pedig ott találjuk Karácsony tanácsadói között. Kéz kezet mos? Önök szerint miért blamálja magát a Medián valószínűtlen adataival?
Fotó: MTI/Mónus Márton